söndag 5 maj 2013

Att samla sina tankar i

Anteckningsböcker kan vara bland det finaste som finns och också bland det roligaste att köpa som en souvenir från ett land eller en stad. För mig är det nästan omöjligt att inte köpa med mig en anteckningsbok hem från en resa eller en fin bokhandel. Jag samlar på dem och fyller dem med listor, idéer, tankar och planeringar. Dessutom är de utmärkta att föra läsdagbok i för att ha koll på allt man läser. Dessa är mina favoriter.




En fågelbok från Berlin och mina fyra favoriter från Pocket Shops utbud av anteckningsböcker.

En blommig från Kroatien och en väldigt fin från Barcelona. Till höger en liten Penguin anteckningsbok från Pocket Shop av Emily Brontës Wuthering Heights och den bredvid från Kulturhuset i Stockholm.


En lila från TGR i Göteborg och en prickig från Pocket Shop för 6 år sedan.

6 kommentarer:

  1. När du skriver läsdagbok, skriver du varje gång du ha läst och så eller skriver du när du har läst ut boken? Vill gärna veta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skriver datumet när jag läst ut boken. :)
      /Hanna

      Radera
  2. Kul att samla anteckningsböcker från flera ställen på jorden! :)

    SvaraRadera
  3. åh, vad många fina. Har aldrig tänkt på anteckningsböcker som souvenirer, men det var inte en sån dum idé. :)

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé! De är så fina!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar också anteckningsböcker. Din samling var riktigt vacker.

    SvaraRadera