onsdag 15 maj 2013

Att läsa eller inte läsa?

Så kommer tillsluuuut tredje och sista delen i Henrik Larssons serie Blodsarvet. Jag har länge undrat när den här dagen skulle komma och när den väl är här vet jag inte ens om jag kommer läsa boken. På fyra år har jag hunnit glömma större delen av handlingen i Isöhäxan och Krigarhjärta. Det enda jag riktigt minns är att den påminner lite om Games of Thrones och att jag var helt frälst i den. 

Så ska jag läsa om de tidigare delarna? Eller ska jag börja på Profetens tid och hoppas att allt kommer tillbaka till mig? Jag är kluven. Handlingen låter faktiskt riktigt bra så kanske det skulle vara värt besväret. Kommer ni läsa Profetens tid? 

1 kommentar:

  1. Jag gjorde faktiskt så att jag läste Krigarhjärta och Isöhäxan innan jag läste den här för jag kände precis som du att jag inte hade koll på vad som hade hänt i de förra böckerna, så gör det och läs sedan profetens tid. Det är SÅ värt det, för den är riktigt, riktigt bra!:)

    SvaraRadera